środa, 17 kwietnia 2013

Objawy ciąży




Każda kobieta odczuwa ciąże trochę inaczej, każda reaguje na zmiany w swoim organizmie na swój wyjątkowy sposób. Moje pierwsze objawy były bardzo podobne do objawów miesiączki (stąd moje przekonanie, że i tym razem nic z tego nie będzie). Bolało mnie podbrzusze, krzyże, piersi. Dwie pierwsze dolegliwości dość szybko odpuściły, ale ból piersi powiększał się i przeszedł dopiero w 12-13 tygodniu ciąży. Był tak duży, że nie byłam w stanie spać na brzuchu.
Przedstawiam typowe objawy ciąży z tym zastrzeżeniem, że nie u każdej ciężarnej one występują:
- brak krwawienia miesięcznego (powody mogą być też inne, np.: stres, alkohol, leki, przeziębienie, zmiana klimatu, nieregularny tryb życia, brak snu, długa mecząca podróż. Ale kobieta może być w ciąży i krwawić, nawet przez 2-3 miesiące w terminach około miesiączkowych):
- nudności, wymioty (ok. 6 tygodnia ciąży)
- zawroty głowy
- ślinotok
- senność
- zgaga
- nadwrażliwość na zapachy
- bolesność piersi
- podwyższona temperatura przez ok. 2-3 tygodnie
- częste oddawanie moczu lub uczucie parcia na pęcherz
- drażliwość, nadpobudliwość
- niechęć do palenia i alkoholu
Podobno w ciąży bliźniaczej wszystkie dolegliwości są nasilone. Nie mogę tego ani potwierdzić, ani zaprzeczyć, bo nigdy nie byłam w ciąży pojedynczej. Należy na pewno jednak wsłuchiwać się w potrzeby swojego ciała (nawet jeżeli oznaczałoby to jedzenie przez 2 miesiące suchych bułek i zupek chińskich z torebki) i być dla siebie dobrym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz