czwartek, 22 listopada 2012

Ubrania ciążowe



W ciąży bliźniaczej brzuszek rośnie szybko i jest na ogół dużo większy niż w ciąży pojedynczej, dlatego ubrania ciążowe mogą być potrzebne szybciutko – w zasadzie już pod koniec I trymestru lub zaraz na początku drugiego. Oto kilka rad dotyczących ciążowych ciuchów:
- ubrania kupujemy w rozmiarze, który nosimy
- ciążowe spodnie, spódnice „rosną” wraz z brzuszkiem (jeansy ciążowe, które kupiłam sobie w 4 miesiącu ciąży nosiłam w zasadzie do dnia porodu)
- naprawdę wystarczy na początek kupić dwie pary spodni – ja wybrałam jeansy i materiałowe, proste czarne (większość ciąży i tak przeleżałam łóżku, wiec „wyjściowe” ciuchy zakładałam tylko na wizyty u lekarza)
- na początek wystarczy kupić normalne bluzki, w naszym rozmiarze o luźniejszym fasonie lub odcinane pod biustem
- polecam kupno dobrej bielizny: stanik sportowy, w miarę możliwości bez fiszbin (u mnie nie było takiej możliwości), który dobrze trzyma piersi, ale również cechuje się pewna tolerancją rozmiarową (przypominam, że podczas ciąży piersi rosną, nabrzmiewają, bywają obolałe i tkliwe); majtki w wersji „mini” – pod brzuch lub „maxi” – na brzuch (te ostatnie i tak w końcu zjadą pod brzuch :)
- trzeba pamiętać, żeby bielizna była bawełniana, w miarę możliwości bez sztucznych dodatków, przewiewna, raczej nie stringi, gdyż można się łatwo nabawić infekcji pochwy, częste są również infekcje pęcherza i hemoroidy
- na naszym rynku są już rajtki ciążowe, naprawdę wynalazek godny polecenia
- kobiety ze skłonnością do żylaków powinny podczas ciąży zaopatrzyć się w specjalne rajtki, podkolanówki, które poprawiają cyrkulację krwi w nogach
- zwróćcie uwagę, żeby Wasze ubrania były uszyte z naturalnych materiałów, prane w łagodnych detergentach – szybko rozciągająca skóra na brzuchu swędzi, nie ma sensu dodatkowo jej podrażniać
- w ciąży non stop jest gorąco, ani razu w zimie nie założyłam swetra
- „po domu” dres, czy T-shirt męża jest idealny
- pamiętajcie o piżamie i szlafroku (może nie są aż tak istotne w domu, ale w ciąży bliźniaczej nie jest wykluczona wizyta na patologii ciąży, a wtedy warto mieć „wyjściową” piżamę z łatwym dostępem do dolnych partii ciała, w którą wejdziesz i szlafrok, który choć zakrywa pośladki – gdy zapada decyzja o konieczności hospitalizacji nie ma zazwyczaj czasu na zakupy)
- ciąża to był jedyny okres w moim życiu, w którym chodziłam w adidasach i to o rozmiar większy niż normalnie, nogi puchną i bolą od noszenia paru nastu dodatkowych kilogramów







SKLEPY

Jeżeli jesteś szczęśliwą posiadaczką rozmiarów 36-44 zakup ubrań ciążowych będzie dla Ciebie tylko kwestią finansową (ubrania ciążowe są średnio o 20% droższe od normalnych). Możesz wybierać w ofercie Happy Mum, H&M, Bebefield, Smyk. Mothercare i wielu innych sklepach Internetowych. Dobrym patentem jest pas ciążowy, który trochę odciąża kręgosłup, a poza tym pomaga zakryć wystający brzuch (tylko, po co?).
Jeżeli jednak kwalifikujesz się do rozmiaru pięknie nazwanego przez producentów odzieży ciążowej PLUS SIZE MAMA to będzie to okres dużych wyzwań (wiem z własnego doświadczenia). Ubrania ciążowe kupowałam w C&A i Kapphal. Wszystko inne było ciasne i nawet ceny już nie grały roli :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz