niedziela, 12 maja 2013

Najważniejsze sprzęty

Często spotykam się z kobietą w ciąży bliźniaczej. Pyta mnie czasem o doświadczenia, a ostatnio stwierdziła, że najbardziej boi się kolek u dzieci.
Sięgam te cztery lata wstecz i wspominam kolki (które trwały u chłopców 3 miesiące) codziennie od 17.00 do 20.00. Ale o kolkach innym razem.
Pomyślałam o tym, że wiele Mam, nie tylko tych, które oczekują bliźniaków zastanawia się nad zakupami odpowiednich sprzętów, które miałyby ułatwić przyszłe codzienne życie. Mam swój ranking:

1. MIKROFALÓWKA
Nie chodzi wcale o gotowanie (już słyszę komentarze dotyczące zdrowej żywności:). Mikrofalówka + odpowiedni sprzęt do sterylizacji oszczędza co najmniej godzinę dziennie. Smoczki, butelki, gryzaki, "dzióbki", łyżeczki na 5 minut do mikrofali i już!
Nie polecam do podgrzewania słoiczków, bo nie grzeją się równomiernie i trzeba godzin prób, żeby dojść do tego na ile minut i co. W sytuacji awaryjnej jednak jak znalazł!
W późniejszych latach idealna do popcornu (my od czasu do czasu robimy sobie w domu kino), a potem dzieciom łatwiej będzie podgrzać sobie obiad w mikrofalówce niż na kuchence.

2. ZMYWARKA
Im większa tym lepsza! Niezbędna, niezastąpiona, niezawodna - chwała wynalazcom!



3. LEŻACZKI
Pociechy prawie w nich siedzą, obserwują, bawią się. Można je w nich karmić, zabrać ze sobą do każdego pomieszczenia, nawet na balkon oraz są niezbędne, gdy przyjdzie Ci samej wykąpać dzieci, bo np. M. się spóźnia :)

4. KOJEC
Nie jakaś "popierdółka" tylko wielki, drewniany kojec, stabilny, bez podłogi, który zajmuje pół pokoju. Są tam wszystkie zabawki (nie rozwalamy ich po całym mieszkaniu), możemy do niego wejść i bawić się z dziećmi, a co ważniejsze możemy wyjść np. do toalety i mamy pewność, że przez tą minutę dzieci nie ruszą się nigdzie indziej.

5. DZIWNA WANIENKA
Ja miałam taką na stelażu, który był dość wysoki. Nie musiałam się mocno schylać, co dla kręgosłupa nadwyrężonego ciążą okazało się zbawienne. Dodatkowo wanienka miała wewnątrz "stelaż" na dziecko. Jak to pierwszy raz zobaczyłam popukałam się po głowie. Dopiero jeden z moich znajomych uświadomił mi, jak bardzo ułatwia to życie. Kąpiel jest o wiele łatwiejsza, bezpieczniejsza, co oznacza, że kąpać może każdy (a Ty masz 15 minut wolnego..).

6. ŚPIWORKI
Nie ma problemu, że dziecko się rozkopie - problem zimnych nóżek rozwiązany. Poza tym kołderka nie przykryje twarzy żadnego z dzieci podczas snu.

7. MONITORY ODDECHU
Problem bezdechu dziecięcego, śmierci łóżeczkowej - nie trzeba tu więcej dodawać. Żeby ograniczyć koszty można wypożyczyć.

8. SIEDZISKA DO KĄPIELI
Jak już dziecko wyrośnie z wanienki jest problem, że w dużej wannie siedzi niestabilnie. Te siedziska rozwiązują problem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz