sobota, 18 marca 2017

Pochwała Krakowskich Wodociągów

Rzadko się zdarza, żeby nie było się do czego doczepić. Z okazji nadchodzącego Dnia Wody Wodociągi Krakowskie zorganizowały bezpłatne warsztaty dla dzieci. Podkreślam, że warsztaty były bezpłatne (trzeba było tylko zarezerwować miejsce) i nikt z mojej Rodziny i znajomych nie pracuje w Wodociągach.
Na warsztaty pojechałam z chłopcami sama. Z duszą na ramieniu, bo nie wiedziałam, czy uda mi się zaparkować - ostatnio pod AGH parkowałam na 7 razy wzbudzając ogólną sensację na dość ruchliwej ulicy. Swoją drogą panowie, jak widzicie, że baba się męczy, to zaproponujcie pomoc, zamiast komentować i się gapić!
Parking był oznakowany, co więcej zadbano, żeby pracownicy byli i przy wjeździe na parking i na nim, wskazując odpowiednie miejsce i drogę na warsztaty. Jedna osoba była odpowiedzialna za bezpieczne przejście przez ulicę! Wielki plus!
Wewnątrz kompleksu każdy zakręt był oznakowany, pracownicy pilnowali, żeby nikt się nie pogubił.



W środku same niespodzianki: stoisko z wodą z kranu (gazowaną i nie), wszechobecne firmowe krówki i rejestracja połączona z rozdziałem na drużyny i wręczeniem darmowych T-shirtów (ich kolory wskazywały przynależność do odpowiedniej grupy).
Impreza rozpoczęła się ze "studenckim kwadransem", ale nawet ten czas został przez Panie prowadzące zagospodarowany opowieścią o locie poduszkolotem i zaproszeniem dzieci, które były na czas, do zabawy.
Następnie odbyło się oficjalne powitanie, podział na grupy, opisanie każdego z imienia na koszulce
i bajka o syrence, która wpłynęła do ścieku. Rodzice zostali również zaktywizowani grając koryto rzeki :)
Potem dzieci wykonywały rzekę marzeń za pomocą gadżetów plastycznych i elementy oczyszczalni ścieków, o której opowiedział im "szef wszystkich szefów". Budowli też rurociąg uprzednio udrażniając zatkane rury.
Na koniec każdy dostał certyfikat i torbę z pamiątkowymi gadżetami (bidon, krówki, tatuaż, bryloczek, mini maskotkę, ulotki informacyjne).

Co było tym, co wyróżniało te warsztaty na tle innych?
1. życzliwość i otwartość organizatorów
Wszyscy, od pana na parkingu, przez panie prowadzące do "szefa wszystkich szefów", byli mili, uśmiechnięci, nastawieni optymistycznie, słuchali dzieci, mieli wspaniałe podejście (zwłaszcza panie prowadzące!!!!).
2. mimo, iż event był bezpłatny na niczym nie oszczędzano
Ilość materiałów plastycznych była ogromna: farby, plastelina, rurki, tektury, płatki kosmetyczne, patyczki, folie, kleje, taśmy klejące i wiele, wiele innych. Zadbano także o spokój ducha Rodziców, których dzieci malowały rękami: rękami w rękawiczkach lateksowych, nieograniczonym dostępem
do mokrych chusteczek.
3. czas trwania
Warsztaty trwały 2,5 h, czyli wyjątkowo długo. Ten czas minął niepostrzeżenie.
4. brak wad
Nie było nic, co bym poprawiła, a z racji wykonywanego zawodu (i charakteru również), czepiam się wszystkiego i to bardzo.

GRATULUJĘ!!!! I polecam!



4 komentarze:

  1. Firmy które zajmują się gospodarką wodno ściekową to fachowcy w każdym calu. Taka praca nie jest łatwa i trzeba często pełnić dyżury nocne bo awarie zdarzają się o każdej porze dnia i nocy. Jednym z problemów w kanalizacji może być zatkana rura i wtedy wzywamy specjalistów https://www.stankan.pl/udraznianie-rur-kanalizacyjnych którzy wiedzą jak skutecznie udrożnić taką rurę kanalizacyjną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zdania, że praca w wodociągach nie należy do najłatwiejszych i faktycznie tym osobom należy się wielka pochwała. Ja całkiem niedawno kupiłem sobie fajny zestaw hydroforowy https://www.dostudni.pl/zestawy-hydroforowe,c11.html gdyż mieszkając w domu wiem, że takie urządzenia jak najbardziej mogą się przydać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem zdania, że jeśli już rozmawiamy o pobieraniu wody to bardzo fajnym rozwiązaniem jest posiadanie studni głębinowej. Ja jeszcze czytałam na stronie https://www.dostudni.pl/pompy-glebinowe-do-waskich-studni,b95.html o tym jak dobrać pompę głębinową do wąskich studni.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie same instalacje wodne oraz kanalizacyjne w naszych domach są niezwykle ważne i ja również jestem zdania, że warto jest je mieć dobrze wykonane. U mnie całością tych prac zajął się hydraulik http://hydraulik-lodz.pl/ którego oczywiście każdemu polecam.

    OdpowiedzUsuń